Door naar hoofdcontent

Ben je een zelfstandige ondernemer?

Nee
Ja

Veelgestelde vragen

Over Promotique by Vistaprint

Wat is Promotique by Vistaprint?

Het is een plek waar allerlei soorten bedrijven, hoe groot of klein ook, de promotionele producten kunnen vinden die ze nodig hebben om de aandacht te trekken. Het is een onderdeel van Vistaprint, dus er is een breed aanbod en veel producten kunnen besteld worden vanaf 1 exemplaar.

Kan ik aanbiedingen van Vistaprint gebruiken op de Promotique-website en andersom?

Op dit moment niet. De promocodes en aanbiedingen van de ene website zijn niet geldig op de andere website. In de details van de aanbiedingen lees je of de aanbieding geldig is voor bestellingen bij Vistaprint of Promotique.

Is er een minimum bestelhoeveelheid?

Of je nu 1 exemplaar wilt of 1000, bij ons zit je goed. Voor sommige producten geldt een minimum bestelhoeveelheid, maar van onze collectie zonder minimum kun je aanschaffen wat je nodig hebt. Je hoeft alleen de categorie 'geen minimum bestelhoeveelheid' rechts bovenaan de pagina te selecteren.

Wat als ik niet tevreden ben met mijn bestelling?

Dan doen we er alles aan om het op te lossen. Als je niet 100% tevreden bent, neem dan contact op met onze klantenservice en laat ons weten wat er aan de hand is. Dan drukken we je bestelling kosteloos opnieuw, krijg je winkeltegoed zodat je zelf een nieuwe bestelling kan plaatsen wanneer dat jou uitkomt, of geven we je je geld terug.

Mijn account

Kan ik mijn e-mail en wachtwoord van Vistaprint gebruiken om in te loggen?

Ja. Je kunt op beide websites op dezelfde manier inloggen.

Waar zijn mijn eerdere uploads van Vistaprint?

Neem contact op met onze klantenservice. Ze zetten ze graag voor je over.

Waar kan ik mijn eerdere bestellingen bekijken?

Log in op je account op de website waar je ze geplaatst hebt.

Mijn bestelling

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Ja, je kunt je bestelling annuleren als die nog niet gedrukt is. Neem zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice als je wilt annuleren.

Kan ik de gegevens van mijn bestelling wijzigen?

Als je contact met ons opneemt voordat je bestelling in behandeling is, kunnen we de gewenste aanpassingen nog doorvoeren. Zorg dat je zo snel mogelijk contact opneemt met onze klantenservice.

Bezorginformatie

Hoe hoog zijn de verzendkosten?

Je kunt de levertijden en verzendkosten vinden op onze pagina over verzending.

Hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelling ontvang?

Je kunt de levertijden vinden op onze pagina over verzending.
Normaal gesproken duurt het 10 werkdagen voordat je bestelling bezorgd wordt met standaard verzending (hoewel dit langer of korter kan zijn afhankelijk van of je product op voorraad is). Deze tijd wordt gebruikt om je ontwerp en eindproduct te controleren, om er zeker van te zijn dat alles in orde is. Hieronder zie je de hele reis van je bestelling, vanaf de website tot je voordeur.

  1. Winkelwagentje: Kies je product, bewerk het en plaats je bestelling. We sturen je de details per e-mail, inclusief de verwachte levertijd.
  2. Beoordeling: Onze ontwerpers zorgen ervoor dat je product er op zijn best uitziet. Als we iets moeten wijzigen, dan sturen we je een e-mail.
  3. Productie: Nu maken we jouw product. De tijd hiervoor kan variëren afhankelijk van of het product op voorraad is.
  4. Bezorging: We verzenden je product. We laten je weten wanneer het precies aankomt (en je kunt je bestelling volgen).

Wordt mijn bestelling in één keer bezorgd?

Als je bestelling producten met verschillende levertijden bevat, kan je bestelling in verschillende delen worden bezorgd. Zo voorkomen we vertraging voor producten die eerder geleverd kunnen worden.

Afhankelijk van de producten in je winkelwagentje kun je levertijden kiezen. Als een aantal producten bijvoorbeeld in aanmerking komen voor Express verzending, dan kun je die optie kiezen. Je hoeft maar één levertijd te selecteren en betalen.

Voordat je betaalt, laten we zien hoe je bestelling opgesplitst wordt en wat de verwachte bezorgdatum is voor elk product. Zo weet je voordat je de bestelling definitief plaatst welke producten in je winkelwagentje later kunnen aankomen dan de gekozen levertijd.

Welke bezorgdiensten gebruiken jullie?

We kiezen de bezorger op basis van de producten die je hebt gekocht, je adres en de grootte en het gewicht van je bestelling. Hoewel deze optie nog niet beschikbaar is, werkt ons team er hard aan om je de keuze te bieden tussen verschillende bezorgdiensten.

Hoe weet ik of mijn bestelling is verstuurd?

Dat hoor je van ons. Zodra je bestelling is verstuurd, ontvang je een bevestigingsmail met daarin de bezorgmethode, geschatte bezorgdatum en andere details waarmee je je bestelling kunt volgen (indien beschikbaar).

Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

Zodra je je bestelling hebt geplaatst, kun je deze eenvoudig volgen op je pagina Mijn bestellingen. Zo doe je dat:

  1. Log in op Mijn account
  2. Ga naar Mijn bestellingen
  3. Bekijk de status van je bestelling. Als de bestelling is verzonden, kun je je bestelling volgen via de link van de bezorgdienst (bijvoorbeeld 'Nacex: 123' of 'PostNL: ABCD1234').

Waar kan ik mijn bestelling laten bezorgen?

Wij bezorgen in de meeste landen van de Europese Unie (EU), behalve in:

• Hongarije
• Litouwen
• Roemenië

We bezorgen ook niet in deze gebieden:

• Ålandseilanden (FI)
• Buesingen (DE)
• Campione (IT)
• Canarische eilanden (ES)
• Cueta (ES)
• Faeröer (FO)
• Gibraltar (GB)
• Helgoland (DE)
• Livigno (IT)
• Melilla (ES)
• Oros Athos (GR)
• Alle Europese overzeese gebieden

Bezorgen jullie op de Kanaaleilanden, de Scilly-eilanden en Isle of Man?

We bezorgen op het hele vasteland van het Verenigd Koningrijk. We kunnen echter niet bezorgen op de Kanaaleilanden, de Scilly-eilanden en Isle of Man.

Is de productietijd inbegrepen bij de levertijd?

Ja, al onze vermelde levertijden omvatten de tijd die het duurt om je bestelling te drukken en bij je te bezorgen.

Zijn de bezorgtijden gegarandeerd?

Als je iets toevoegt aan je winkelwagentje, vragen we je een levertijd te kiezen. We laten je dan de verwachte bezorgdatum voor je artikel weten, en daar houden we ons aan. Soms kan slecht weer of vertraging bij de bezorgdienst roet in het eten gooien, maar als je bestelling niet op tijd aankomt, neem dan contact met ons op en dan lossen we het op.

Kan ik ervoor kiezen om mijn eigen koeriersdienst of bezorgdienst te gebruiken?

Vanwege de aard van ons productieproces kunnen we op dit moment geen speciale bezorgverzoeken aannemen.

Bezorgen jullie op Netherlands Army Post Offices (NAPO) of via de Militaire postorganisatie (MPO)?

Helaas bezorgen wij nog niet op militaire adressen, maar wij willen dat in de toekomst wel gaan doen.

Bezorgen jullie op postbusadressen?

Helaas bezorgen wij op dit moment nog niet op postbusadressen, maar we zijn op zoek naar een manier om dat in de toekomst wel te kunnen doen.

Mijn product ontwerpen

Op welke manieren kan ik mijn product op maat maken?

We bieden verschillende manieren om producten te personaliseren, waaronder full colour drukwerk, drukwerk in 1 kleur, sublimatiedruk, borduursel en lasergravering. De methodes die je kunt kiezen zijn afhankelijk van het product, de gewenste afwerking en waarvoor het product gebruikt wordt.

Op elke productpagina worden de personalisatiemethodes getoond die beschikbaar zijn voor dat product. Je kunt ook de filters in onze catalogus gebruiken om producten met een bepaalde decoratiemethode te zoeken.

Ziet mijn product er precies zo uit als in het voorbeeld?

Ja, je kunt uitgaan van het voorbeeld. Door onze vooruitstrevende technologie is het voorbeeld een zo identiek mogelijke weergave van het eindproduct. In een enkel geval kan het iets afwijken, maar dat wordt door een ontwerper opgepikt tijdens ons controleproces. We nemen contact met je op als er iets gewijzigd moet worden in je ontwerp.

Kan ik hulp krijgen bij het ontwerpen?

Ja. Neem gewoon contact op met onze klantenservice. De medewerkers zijn ontwerpexperts en kunnen je helpen met elke mogelijke vraag.

Hoe werkt jullie gratis ontwerpcontrole?

Onze professionele grafisch ontwerpers controleren je bestelling om ervoor te zorgen dat je product van de hoogst mogelijke kwaliteit zal zijn. Als er iets moet worden aangepast, sturen zij je een e-mail met een aantal oplossingen (meestal binnen 24 uur). Je kunt een van de opties kiezen die we aanleveren, of om aanpassingen vragen. We kunnen je helpen met de opmaak, tekst, het verwijderen de achtergrond, lettertypes en meer. Houd er rekening mee dat het voor sommige printmethodes niet nodig is gecontroleerd te worden door een ontwerper, omdat het voorbeeld exact overeenkomt met het eindproduct.

Welke bestandsindelingen zijn geschikt om te uploaden?

Promotique ondersteunt diverse bestandsindelingen voor ontwerpuploads:

• Adobe Photoshop-afbeelding (.psd)
• Adobe Acrobat-document (
.pdf)
• Adobe Illustrator-document (.ai)
• Bitmap-afbeelding (
.bmp)
• GIF-afbeelding (.gif)
• JPEG-afbeelding (
.jpg, .jpeg)
• Microsoft PowerPoint-document (
.ppt)
• PNG-afbeelding (.png)
• TIF-afbeelding (
.tif,*.tiff)

Wat is 'resolutie'? Welke resolutie moet mijn afbeelding/foto hebben om hem te kunnen uploaden?

Resolutie heeft te maken met het aantal stipjes per inch (dpi) of hoe gedetailleerd de afbeelding is. Een hogere resolutie betekent een gedetailleerdere afbeelding, maar ook een groter bestand en een langere uploadtijd. Voor de beste resultaten bij de meeste producten, zou je afbeelding of foto 300 dpi (stipjes per inch) moeten zijn bij de afmetingen van het geprinte product. Alleen de dpi-instellingen aanpassen in een grafisch programma, verbetert de resolutie niet.

We willen dat je dik tevreden bent met de producten die je bestelt bij Promotique. Als je je zorgen maakt over hoe de geüploade illustratie eruit zal zien op je producten, bel ons dan even zodat we de kwaliteit van de afbeelding kunnen controleren.

Wat is het verschil tussen CMYK en RGB?

CMYK (cyaan, magenta, geel en 'key', of zwart) zijn de inktkleuren die gebruikt worden bij het drukproces. De term 'key' wordt gebruikt in plaats van zwart omdat het eigenlijk een mix is van de cyaan, magenta en gele inkt; het 'zwarte' resultaat kan licht verschillen per drukkerij. RGB (rood, groen, blauw) zijn de lichtkleuren die je monitor gebruikt om het ontwerp op het scherm weer te geven. Zwart wordt niet genoemd omdat zwart op je scherm alleen betekent dat er geen licht is. Een mix van groen, rood en blauw licht maakt samen wit.

Elk ontwerp dat je op je computer maakt, zou je in CMYK-modus moeten maken. Hierdoor zijn de kleuren die je op je scherm ziet zoveel mogelijk overeenkomen met het bedrukte product. Als je je bestand maakt met RGB, dan kunnen de gedrukte kleuren licht afwijken: veel heldere kleuren op je scherm kunnen niet exact worden nagemaakt als drukwerk. Veel digitale afbeeldingen zijn JPEG-bestanden, en die zijn bijna altijd in RGB.

Waarom zien sommige kleuren er anders uit als ze afgedrukt worden?

Er is niets vervelender dan online een product ontwerpen en er bij ontvangst achter komen dat de kleuren niet zijn zoals je wilde. Bij Promotique begrijpen we dat.

Wij maken gebruik van een hoogwaardige technologie, die de bedrukte kleuren (CMYK) zo veel mogelijk laat lijken op de kleuren op het scherm (RGB). We hebben ook strenge kwaliteitscontroles en hoge standaarden voor kleurcorrectie om te zorgen dat er zo weinig mogelijk verschil is, vooral bij bestellingen met maar 1 product.

We willen dat je 100% tevreden bent met je bestelling. Ben je dat niet, neem dan contact op en we lossen het op.